Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Kullanılmasının Fizik Derslerindeki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Etkisinin Araştırılması

  • Proje Hakkında
  • Proje Ekibi
  • Etkinlik Programı
  • Galeri
  • İletişim
Proje Hakkında

Proje Adı: Fatih Projesi Kapsamında Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Kullanılmasının Fizik Derslerindeki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Etkisinin Araştırılması

Proje No:  2015 / 2 Dönem - 1919B011501993

Türü: TÜBİTAK 2209 A -  Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Destek Programı

Proje Amacı/Konusu:  Bu projenin konusu, ülkemize yeni yeni gelmekte olan artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımıdır. Bu projede artırılmış gerçekliğin eğitimde kullanılmasının öğrencinin derse olan ilgi ve katılıma, öğrenci motivasyona ve kalıcı öğrenmeye olan katkısı ve kavram yanılgılarının ortadan kaldırılmasında etkisi araştırılmıştır. Bu araştırma için konu anlatımlı artırılmış gerçeklik uygulamaları kitapçığı ve bu kitapçığa uyumlu artırılmış gerçeklik uygulaması geliştirilmiştir.

Süresi: Ocak 2015 - Haziran 2015

Bütçesi: 2500 TL

Proje Ekibi

Ercan KORKMAZ (Yürütücü)

Doç. Dr. Erman YÜKSELTÜRK (Danışman)

Esat ÇİMENTEPE

Erhan AKTAPE
 

Etkinlik Programı

Haftalar

Dersler

Hedef Kazanımlar

Etkinlikler

1. HAFTA

(18-22 NİSAN)

1. Ders

Isı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını tanımlar ve birbirleriyle ilişkilerini açıklar.

* Isı ve sıcaklığa girişte, ısı ve sıcaklık ile ilgili 3 boyutlu görsel sunumun izlenmesi

* Katı, sıvı ve gaz maddelerin tanecikli yapısının 3 boyutlu gösteriminin yaptırılması

* Sıcak ve soğuk suyun karşılaştırılması

2. Ders

Kullanım amaçlarına göre termometre çeşitlerini ve sıcaklık birimlerini karşılaştırarak sunar

* Termometre çeşitlerinin 3 boyutlu görsel gösterimi

* Termometrelerdeki değerlerin birbirlerine çevrilmesinin 3 boyutlu animasyon gösterimi

2. HAFTA

(25-29 NİSAN)

1. Ders

* Farklı ısı ve sıcaklık birimlerinin ortaya çıkış nedenlerini açıklar.

* Isı ve sıcaklık dönüşümleri yapar.

* Suyu ve alkolü ısıtalım etkinliğinin 3 boyutlu animasyon gösteriminin yaptırılması

* Isı – sıcaklık grafiğinin 3 boyutlu benzetim gösterimi

* Grafiklerin etkileşimli artırılmış gerçeklikle sunumu

2. Ders

* Öz ısı ve ısı sığası kavramlarını açıklar.

* Öz ısının maddeler için ayırt edici bir özellik olduğu vurgulanır.

* Öğrencilerin farklı maddelerden öz ısılarını ısı sıcaklık grafiklerinden hesaplamaları sağlanır.

* Öğrencilerin, öz ısıları farklı maddelerin sıcaklık değişimlerinin günlük hayattaki etkileri ile ilgili örnekler vermeleri sağlanır.

3. HAFTA

(2-6 MAYIS)

1. Ders

* Ortamdan enerji alınması veya ortama enerji verilmesi ile hal değişim arasındaki ilişkiyi açıklar.

* Öğrencilerin, donma, erime, kaynama ve yoğunlaşma kavramlarını enerji ile ilişkilendirmeleri sağlanır.

* Hal değişiminin video gösteriminin yapılması

* Erime, donma, kaynama ve yoğunlaşmanın 3 boyutlu animasyon şeklinde gösterimi (Modellerin sunumu)

* Hal değişimi grafiklerinin 3 boyutlu gösteriminin yapılması

2. Ders

* Öğrenciler maddelerin sıcaklık ve hal değişimi için gerekli ısıyı hesaplar, ısı sıcaklık grafiklerini çizer.

* Öğrencilerin ısı ve sıcaklık grafiklerini çizmeleri ve yorumlamaları sağlanır.

4. HAFTA

(9-13 MAYIS)

1. Ders

* Isıl denge kavramının sıcaklık farkı ve ısı kavramlarıyla olan ilişkisini açıklar.

* Buz ve suyun karıştırılması etkinliğinin 3 boyutlu animasyon gösteriminin yapılması

2. Ders

* Öğrencilerin simülasyonlar ve gösterimler kullanarak ısıl dengenin sıcaklık değişimi ve ısı ile ilişkisini gözlemlemeleri sağlanır.

* Konu ile ilgili kazanımın artırılmış gerçeklik sunumu

 
Ocak 2016 - Haziran 2016
İletişim

Ercan KORKMAZ

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Eğitim Fakültesi, Kırıkkale Üniversitesi

ercan.korkmazz@gmail.com