Okuma Kültürü Edinme Sürecine Yönelik Farkındalık Eğitimi
Etkinlik Tarihi: 9-12 Eylül 2024
Etkinlik Yeri: Kırıkkale Öğretmenevi
Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından düzenlenmektedir.
Bu etkinlik TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı tarafından desteklenmektedir.
Etkinliğimiz Tamamlanmıştır.
Gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederiz.
Etkinlikten Haberler ve Fotoğraflar
TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı kapsamında desteklenen “Okuma Kültürü Edinme Sürecine Yönelik Farkındalık Eğitimi ” 9-12 Eylül 2024 tarihinde Kırıkkale Öğretmenevinde 20 sınıf öğretmeni adayı ve alan uzmanı eğitmen akademisyenlerin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
09-12 Eylül 2024 tarihlerinde Kırıkkale il merkezinde Kırıkkale Öğretmenevinde gerçekleştirilen “Okuma Kültürü Edinme Sürecine Yönelik Farkındalık Eğitimi” ulusal basının da ilgisini çekmiş Sabah gazetesinde haber olmuştur. Haberin yer aldığı web sayfası adresi aşağıda sunulmaktadır.
Etkinliğin Konusu, Amacı, ve Kapsamı
Geleceğin öğretmeni olarak eğitim uygulamalarında kilit rol oynayacak sınıf öğretmeni adaylarının okumaya yaklaşımları, kitapla ve bilgi ile olan ilişkileri, okuma kültürü edinimleri önemlidir. Okuma kültürü öğretmen adaylarına yaşam boyunca karşılaşabilecekleri problemleri çözme ve karar verme becerisi kazandırır; kendi kendine öğrenmeyi geliştirir, mesleki yeterlik sağlar, olaylara ve durumlara karşı farklı bir perspektiften bakabilmelerinin önünü açabilir. Buna ek olarak okuma kültürü, sınıf öğretmeni adaylarına toplumun entelektüel ve kültürel birikimini kazandırırken aynı zamanda bilgi üretimi ve sosyal gelişim için de işlevsel katkılar sunar.
Bu etkinliğin amacı, sınıf öğretmen adaylarının okuma kültürü edinimine destek olmak ve okuma alışkanlığını mesleki yeterliklerini güçlendirmek için kullanmaları hususunda rehberlik edebilmektir.
Bu amaca ulaşabilmek için hazırlanan etkinliğin alt amaçları aşağıda sıralanmıştır:
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma kültürü düzeyini belirlemek
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma kültürünü geliştirmeye yönelik ihtiyaç analizi yapabilmek
Etkin okur kavramına yönelik etkinlikler gerçekleştirmek
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma kültürü farkındalığını geliştirmeye yönelik;
Sokratik sorgulama tekniğiyle uygulamalı etkinlikler gerçekleştirmek,
Özetleme stratejisinin kullanıldığı okuma çalışmaları yapmak,
Etkileşimli okuma uygulamaları yapmak,
Süreçsel modele uygun hikâye okumaları yapmak
Yazar, kitap ve kütüphanenin okuma kültürünün içindeki yerini anlamaya yönelik atölyeler gerçekleştirmek,
Eleştirel okuryazarlık kavramını tartışmak ve bu kavrama yönelik etkinlikler gerçekleştirmek.
Eğitim içeriği 4 gün ve toplam 30 saat olarak tasarlanmıştır.
Eğitim programı yüz yüze uygulanacaktır.
Eğitim programı detaylarını öğrenmek için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
İletişim:
Etkinlik hakkında sormak istediğiniz bütün sorular için
2237okumakulturu@gmail.com
e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.
Konu Başlıkları
1. Gün
Etkin Okur Kimliğini Geliştirmek İçin Neler Yapılabilir?
Düşünme ve Öğrenme Becerilerini Geliştirmede Okumanın Rolü
2. Gün
Okuma Amacını Belirleme ve Uygun Metinleri Seçebilme
Kitaplarla Kitaplara Yolculuk!
3. Gün
Etkileşimli Sesli Okuma Uygulamaları
Bir Metin Nasıl Özetlenir: Özetleme Stratejisi Uygulamaları
4. Gün
Eleştirel Okuryazarlık Becerisine Yönelik Uygulamalar
Her Şeyi Bırak Okumaya Bak!
Eğiticiler
1. Gün
Prof. Dr. Deniz MELANLIOĞLU
İstanbul Üniversitesi
Prof. Dr. Mustafa YILDIZ
Gazi Üniversitesi
2.Gün
Doç. Dr. Süleyman Erkam SULAK
Ordu Üniversitesi
Doç. Dr. Şükran CALP
Düzce Üniversitesi
3. Gün
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyra CEYHAN
Muş Alparslan Üniversitesi
Doç. Dr. Pınar BULUT
Gazi Üniversitesi
4.Gün
Prof. Dr. Mehmet KATRANCI
Kırıkkale Üniversitesi
Doç. Dr. Yasemin KUŞDEMİR
Kırıkkale Üniversitesi
Etkinlik Programı
Etkinlik programını indirmek için tıklayınız: http://boteprojeleri.kku.edu.tr/okuma_kulturu/etkinlik_programi.pdf
Etkinliğin Düzenleneceği Yer ve Tarih
YER
Kırıkkale Öğretmenevi
Fabrikalar Mah. 6. Sok. No: 1 Merkez-KIRIKKALE
TARİH
09.09.2024-12.09.2024 (9-12 Eylül 2024)
Başvuru Koşulları
Etkinliğin en fazla 20 (Yirmi) katılımcı ile sınırlandırılması planlanmaktadır. Etkinliğe katılım şartları aşağıda sıralanmıştır:
1-) 2024-2025 Güz döneminde Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Lisans programı ikinci veya üçüncü sınıf düzeyinde öğretmen adayı olmak.
2-) TÜBİTAK 2237 A Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programına en çok dört defa katılım sağlamış olmak.
3-) 2237 A Eğitim Etkinliklerine aksatmadan katılacağını ve etkinlikte eğitmenler tarafından verilen görevleri yerine getireceğini taahhüt etmek.
4-) OHAL kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler ile doğrudan veya anılan Kanun Hükmünde Kararnamelerde öngörülen usuller çerçevesinde meslekten, kamu görevinden veya ilgili kurumların teşkilatından çıkarılmamış olmak.
Başvuru yapan sınıf öğretmeni adaylarının belirlenmesinde aşağıdaki adımlar izlenecektir:
1-) Etkinliğe katılım için başvuru yapacak öğretmen adaylarına Okuma Kültürü Ölçeği uygulanacaktır. Bu ölçekten alınan puanlar incelenerek değerlendirmede esas alınacaktır.
2-) 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ve/veya 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Desteği Programı’ndan destek almış/alıyor olanlara –katılımcıların belge sunması şartıyla– öncelik tanınacaktır.
3-)Etkinliğe başvurularda herhangi bir üniversite veya bölge sınırlaması yapılmayacaktır.
🌟Etkinliğe başvurular ve katılım ücretsizdir.
🌟Etkinlik bitiminde katılım belgesi verilecektir.
Katılım için başvuru formunu doldurunuz:
Kurullar
Bilim Kurulu:
Prof. Dr. Hayati AKYOL
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Prof. Ali Fuat ARICI
Prof. Dr. Muhammet BAŞTUĞ
Düzenleme Kurulu:
Prof. Dr. Mehmet KATRANCI – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Doç. Dr. Yasemin KUŞDEMİR – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Prof. Dr. Deniz MELANLIOĞLU – İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Doç.Dr. Pınar BULUT - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Yerel Düzenleme Kurulu:
Prof. Dr. Mehmet KATRANCI – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD
Doç. Dr. Yasemin KUŞDEMİR – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD
Dr. Öğr. Üyesi Suphi Güneş ALAMDAR - Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi ABD
Eğiticiler:
Prof. Dr. Mustafa YILDIZ – Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Prof. Dr. Deniz MELANLIOĞLU – İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Prof. Dr. Mehmet KATRANCI – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Doç. Dr. Yasemin KUŞDEMİR – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Doç. Dr. Süleyman Erkam SULAK – Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Doç.Dr. Pınar BULUT - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Doç.Dr. Şükran CALP – Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyra CEYHAN - Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi