Etkinliğin Amacı

Giderek yaygınlaşan 3 boyutlu (3B) yazıcı teknolojisi ile öğretmenler, üç boyutlu materyallerini bilgisayar destekli tasarım programları kullanarak tasarlama, geliştirme, ihtiyaca göre düzeltme, uyarlama ya da iyileştirme, eş özelliklerde çoğaltma gibi olanaklara sahip olmakta ve bu sayede öğrenci gereksinimlerinin (soyuttan somuta, yaşama yakınlık, motivasyonel unsurlar, fırsat eşitliği vb.) karşılanması daha da kolaylaşmaktadır (Campbell, Williams, Ivanova, & Garrett, 2011; Berman, 2012; Demir vd., 2016). Fakat 3B yazdırma teknolojisi eğitim alanında henüz yaygın biçimde kullanılmamaktadır. Bunun en önemli nedenlerinden biri 3B yazdırma teknolojisini etkin bir biçimde kullanması beklenen bireylerin 3B yazdırma teknolojisini kullanabilmek için gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmamasıdır (Demir vd., 2016). Bu “süreçte 3B yazıcıların eğitimciler tarafından benimsemesini sağlamak amacıyla okullara sadece donanımı sağlamanın ötesinde bu teknolojiyi tanıtıcı etkinlikler düzenlemek ve öğrenme çıktılarını destekleyici etkinlik örneklerini çeşitlendirmek faydalı olabilir” (Demir vd., 2016, s. 497). Bu projenin temel amacı öğretmen adaylarına 3B yazıcı teknolojisini kullanarak kendi öğretim materyallerini üretmeleri için gerekli olan yazılım ve donanım bilgisini sağlamak ve onları gelecekte kişisel bilgisayarlar kadar yaygınlaşması öngörülen (Canessa, Fonda, & Zennaro, 2013; Hughes & Wilson, 2015; Lipson & Kurman, 2013) 3B yazıcı teknolojini, mesleki yaşamında kullanabilen öğretmeler olarak yetiştirmektir.

  • Berman, B. (2012). 3-D printing: The new industrial revolution. Business horizons, 55(2), 155-162.
  • Campbell, T., Williams, C., Ivanova, O., & Garrett, B. (2011). Could 3D printing change the world. Technologies, Potential, and Implications of Additive Manufacturing, Atlantic Council, Washington, DC.
  • Canessa, E., Fonda, C., & Zennaro, M. Low-cost 3D printing for science, education and sustainable development, free ICTP eBook (2013) (Vol. 3). ISBN 92-95003-48-9.
  • Demir, E. B. K., Çaka, C., Tuğtekin, U., Demir, K., İslamoğlu, H., & Kuzu, A. (2016). Üç Boyutlu Yazdırma Teknolojilerinin Eğitim Alanında Kullanımı: Türkiye’deki Uygulamalar. Ege Eğitim Dergisi, 17(2), 481–503.
  • Hughes, B., & Wilson, G. (2016). 3D/Additive Printing Manufacturing: A Brief History and Purchasing Guide. Technology and Engineering Teacher, 75(4), 18-21.
  • Lipson, H., & Kurman, M. (2013). Fabricated: The new world of 3D printing. John Wiley & Sons.