Okuma Kültürü Edinme Sürecine Yönelik Farkındalık Eğitimi
Etkinlik Tarihi: 9-12 Eylül 2024Â
Etkinlik Yeri: Kırıkkale ÖğretmeneviÂ
Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından düzenlenmektedir.
Bu etkinlik TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı tarafından desteklenmektedir.
Etkinliğin Konusu, Amacı, ve Kapsamı
GeleceÄŸin öğretmeni olarak eÄŸitim uygulamalarında kilit rol oynayacak sınıf öğretmeni adaylarının okumaya yaklaşımları, kitapla ve bilgi ile olan iliÅŸkileri, okuma kültürü edinimleri önemlidir. Okuma kültürü öğretmen adaylarına yaÅŸam boyunca karşılaÅŸabilecekleri problemleri çözme ve karar verme becerisi kazandırır; kendi kendine öğrenmeyi geliÅŸtirir, mesleki yeterlik saÄŸlar, olaylara ve durumlara karşı farklı bir perspektiften bakabilmelerinin önünü açabilir. Buna ek olarak okuma kültürü, sınıf öğretmeni adaylarına toplumun entelektüel ve kültürel birikimini kazandırırken aynı zamanda bilgi üretimi ve sosyal geliÅŸim için de iÅŸlevsel katkılar sunar.Â
Bu etkinliÄŸin amacı, sınıf öğretmen adaylarının okuma kültürü edinimine destek olmak ve okuma alışkanlığını mesleki yeterliklerini güçlendirmek için kullanmaları hususunda rehberlik edebilmektir.Â
Bu amaca ulaÅŸabilmek için hazırlanan etkinliÄŸin alt amaçları aÅŸağıda sıralanmıştır:Â
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma kültürü düzeyini belirlemek
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma kültürünü geliştirmeye yönelik ihtiyaç analizi yapabilmek
Etkin okur kavramına yönelik etkinlikler gerçekleştirmek
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma kültürü farkındalığını geliştirmeye yönelik;
Sokratik sorgulama tekniÄŸiyle uygulamalı etkinlikler gerçekleÅŸtirmek,Â
Özetleme stratejisinin kullanıldığı okuma çalışmaları yapmak,
Etkileşimli okuma uygulamaları yapmak,
Süreçsel modele uygun hikâye okumaları yapmak
Yazar, kitap ve kütüphanenin okuma kültürünün içindeki yerini anlamaya yönelik atölyeler gerçekleştirmek,
EleÅŸtirel okuryazarlık kavramını tartışmak ve bu kavrama yönelik etkinlikler gerçekleÅŸtirmek.Â
EÄŸitim içeriÄŸi 4 gün ve toplam 30 saat olarak tasarlanmıştır.Â
EÄŸitim programı yüz yüze uygulanacaktır.Â
Eğitim programı detaylarını öğrenmek için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Ä°letiÅŸim:
Etkinlik hakkında sormak istediğiniz bütün sorular için
2237okumakulturu@gmail.com
e-posta adresinden bize ulaÅŸabilirsiniz.
Konu Başlıkları
1. Gün
Etkin Okur Kimliğini Geliştirmek İçin Neler Yapılabilir?
Düşünme ve Öğrenme Becerilerini Geliştirmede Okumanın Rolü
2. Gün
Okuma Amacını Belirleme ve Uygun Metinleri Seçebilme
Kitaplarla Kitaplara Yolculuk!
3. Gün
Etkileşimli Sesli Okuma Uygulamaları
Bir Metin Nasıl Özetlenir: Özetleme Stratejisi Uygulamaları
4. Gün
Eleştirel Okuryazarlık Becerisine Yönelik Uygulamalar
Her Şeyi Bırak Okumaya Bak!
EÄŸiticiler
1. Gün
Prof. Dr. Deniz MELANLIOÄžLU
Ä°stanbul Ãœniversitesi
Prof. Dr. Mustafa YILDIZÂ
Gazi Ãœniversitesi
2.Gün
Doç. Dr. Süleyman Erkam SULAK
Ordu Ãœniversitesi
Doç. Dr. Şükran CALP
Düzce Üniversitesi
3. Gün
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyra CEYHAN
MuÅŸ Alparslan Ãœniversitesi
Doç. Dr. Pınar BULUT
Gazi Ãœniversitesi
4.Gün
Prof. Dr. Mehmet KATRANCI
Kırıkkale Üniversitesi
Doç. Dr. Yasemin KUŞDEMİR
Kırıkkale Üniversitesi
 Etkinlik Programı
Etkinlik programını indirmek için tıklayınız: http://boteprojeleri.kku.edu.tr/okuma_kulturu/etkinlik_programi.pdfÂ
 Etkinliğin Düzenleneceği Yer ve Tarih
YER
Kırıkkale ÖğretmeneviÂ
Fabrikalar Mah.  6. Sok. No: 1  Merkez-KIRIKKALE
TARÄ°H
09.09.2024-12.09.2024 (9-12 Eylül 2024)
Başvuru Koşulları
EtkinliÄŸin en fazla 20 (Yirmi) katılımcı ile sınırlandırılması planlanmaktadır. EtkinliÄŸe katılım ÅŸartları aÅŸağıda sıralanmıştır:Â
1-) 2024-2025 Güz döneminde Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Lisans programı ikinci veya üçüncü sınıf düzeyinde öğretmen adayı olmak.
2-) TÜBİTAK 2237 A Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programına en çok dört defa katılım sağlamış olmak.
3-) 2237 A Eğitim Etkinliklerine aksatmadan katılacağını ve etkinlikte eğitmenler tarafından verilen görevleri yerine getireceğini taahhüt etmek.
4-) OHAL kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler ile doğrudan veya anılan Kanun Hükmünde Kararnamelerde öngörülen usuller çerçevesinde meslekten, kamu görevinden veya ilgili kurumların teşkilatından çıkarılmamış olmak.
Başvuru yapan sınıf öğretmeni adaylarının belirlenmesinde aşağıdaki adımlar izlenecektir:
1-) EtkinliÄŸe katılım için baÅŸvuru yapacak öğretmen adaylarına Okuma Kültürü ÖlçeÄŸi uygulanacaktır. Bu ölçekten alınan puanlar incelenerek deÄŸerlendirmede esas alınacaktır.Â
2-) 2209-A Ãœniversite Öğrencileri AraÅŸtırma Projeleri Destekleme Programı ve/veya 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans AraÅŸtırma Projeleri DesteÄŸi Programı’ndan destek almış/alıyor olanlara –katılımcıların belge sunması ÅŸartıyla– öncelik tanınacaktır.Â
3-)EtkinliÄŸe baÅŸvurularda herhangi bir üniversite veya bölge sınırlaması yapılmayacaktır.Â
🌟EtkinliÄŸe baÅŸvurular ve katılım ücretsizdir.Â
🌟Etkinlik bitiminde katılım belgesi verilecektir.
Katılım için baÅŸvuru formunu doldurunuz:Â
Kurullar
Bilim Kurulu:
Prof. Dr. Hayati AKYOL
Prof. Dr. Ayfer ÅžAHÄ°N
Prof. Ali Fuat ARICI
Prof. Dr. Muhammet BAÅžTUÄž
Düzenleme Kurulu:
Prof. Dr. Mehmet KATRANCI – Kırıkkale Ãœniversitesi EÄŸitim FakültesiÂ
Doç. Dr. Yasemin KUÅžDEMÄ°R  – Kırıkkale Ãœniversitesi EÄŸitim FakültesiÂ
Prof. Dr. Deniz MELANLIOĞLU – İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Doç.Dr. Pınar BULUT - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Yerel Düzenleme Kurulu:Â
Prof. Dr. Mehmet KATRANCI – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD
Doç. Dr. Yasemin KUŞDEMİR  – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD
Dr. Öğr. Üyesi Suphi Güneş ALAMDAR - Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi ABD
EÄŸiticiler:
Prof. Dr. Mustafa YILDIZ – Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Prof. Dr. Deniz MELANLIOĞLU – İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Prof. Dr. Mehmet KATRANCI – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Doç. Dr. Yasemin KUŞDEMİR  – Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Doç. Dr. Süleyman Erkam SULAK – Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Doç.Dr. Pınar BULUT - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Doç.Dr. Şükran CALP – Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyra CEYHAN - Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi