(Yazdırılabilir PDF indirmek için tıklayınız)
SAAT/GÜN |
1. GÜN |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Tanışma Etkinliği |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Erman Yükseltürk |
|
DERS KONUSU: Farklı etkinliklerle katılımcıların birbirilerini tanımasının sağlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İsim oyunu, çarkı döndür, kelime zinciri gibi buz kırıcı etkinliklerle öğretmen adaylarının birbirlerini tanımaları ve iletişim kurmaları sağlanacaktır. |
|
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Etkinliğin Tanıtımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Erman Yükseltürk |
|
DERS KONUSU: Etkinliğin Öğretmen Adaylarına Tanıtılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğretmen adayları ve akademisyenler tanıştırılacaktır. Etkinliğin amacı ve kapsamı öğretmen adaylarına sunulacaktır. Etkinlik kapsamında teorik ve uygulama çalışmalarının süreci hakkında bilgilendirme yapılacaktır. |
|
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Proje nedir? |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mehmet Katrancı |
|
DERS KONUSU: Proje ve özellikleri, Proje Döngüsü nedir? |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara proje, projenin özellikleri, bir fikrin projeye dönüşüm süreci, proje döngüsü ve proje yönetimi konularına yönelik bilgilendirme yapılacaktır. |
|
12:00 -12:45 |
DERS ADI: TÜBİTAK Burs ve Desteklerinin Tanıtılması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mehmet Katrancı |
|
DERS KONUSU: Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Hakkında Bilgilendirme Yapılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’nın destek kapsamı ve içeriğinden bahsedilecektir. İlgili programa başvuru koşulları ve başvuru belgeleri hakkında katılımcılara bilgi verilecektir. |
|
|
Öğle Arası |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Araştırma Sorusu ve Konusunun Belirlenmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Harun Çelik |
|
DERS KONUSU: Bir Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Tasarlanır ve Geliştirilir? |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bir bilimsel araştırma projesinin hangi bileşenlerden oluştuğu üzerine genel bir giriş yapılacaktır. Başka bir ifadeyle proje önerisinin araştırma sorusu ve konusu belirlenirken dikkat edilmesi gereken hususlar ve proje konusunun sahip olması gereken özellikler konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca, etkinliğe katılan öğrencilerden ilgilendikleri konular ve proje fikirleri ele alınacaktır. Seminer boyunca yapılacak etkinlikler için gruplar (4-6 kişilik) oluşturulacaktır. Her grubun proje konularına karar verilecektir. Konuları bilimsel araştırma yapma kriterlerine göre yazılı ifade etmeleri istenecek ve geri bildirimlerle bu konular irdelenerek geliştirilecektir. |
|
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Kaynak Tarama ve Bilimsel Bilgiye Erişim |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Harun Çelik |
|
DERS KONUSU: Kaynak tarama ve bilimsel bilgiye erişim yöntemleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu oturumun öğrenim hedefi, tarama stratejilerinin nasıl tasarlanacağını makale, tez, bildiri gibi kaynaklara arama motorları örneklerinde deneyerek öğrenmektir. Başlangıçta, iyi bir kaynak taraması yapmanın temel ipuçları hakkında bilgilendirme yapılacak ve katılımcılara bilgiye en aktif biçimde erişmeleri sağlanacaktır. |
|
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Bir Bilimsel Makaleyi Kritik Okuma ve Analiz |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Kürşat Öğülmüş |
|
DERS KONUSU: Bir bilimsel makaleyi kritik okuma ve analizini yapabilme |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bir bilimsel makaleyi, konu, kapsam, orijinallik, hipotez, araştırma sorusu, yöntem, temel çıkarımları yönüyle kritik etme tekniği uygulamalı olarak gösterilecektir. |
|
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Proje Önerisinde Özgün Değer |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Kürşat Öğülmüş |
|
DERS KONUSU: Özgün Değer Tanıtımı ve Özgün Değer Yazarken Dikkat Edilecek Hususlar |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özgün değerin tanımı yapılarak, proje önerilerinde özgün değer yazılırken dikkat edilmesi gereken hususlara değinilecektir. Katılımcılar özgün değer yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında örneklerle bilgilendirilecektir. Projelerde özgün değerin nasıl sağlanabileceğine yönelik bilgilendirme yapılacaktır. Örnek projelerin özgün değer kısımları katılımcılara sunulacaktır. |
|
18:00 -18:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-I |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Erman Yükseltürk, |
|
DERS KONUSU: Proje Önerisinde Özgün Değer Kısmının Yazılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinliğe katılan öğrencilerden ilgilendikleri konular ve proje fikirleri ele alınacaktır. Seminer boyunca yapılacak etkinlikler için gruplar (4-6 kişilik) oluşturulacaktır. Her grubun proje konularına karar verilecektir. Konuları bilimsel araştırma yapma kriterlerine göre yazılı ifade etmeleri istenecek ve geri bildirimlerle bu konular irdelenerek geliştirilecektir (Eğitmenler gözetiminde grup çalışması yapılacaktır). Ayrıca gruplardan belirlenen konular çerçevesinde gerekli literatürün taranması ve bir sonraki derse hazırlıklı gelinmesi istenecektir. |
|
Toplam Ders Sayısı=9 |
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Proje Önerisinde Amaç ve Hedefler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Oktay AKBAŞ |
|
DERS KONUSU: Amaç ve Hedeflerin Genel Özellikleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerisinde amaç ve hedeflerin özellikleri konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Amaç ve hedeflerin yazımı sırasında dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda açıklama yapılacaktır. Örnek proje amaç ve hedefleri katılımcılara sunulacaktır. |
|
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-II |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Oktay AKBAŞ |
|
DERS KONUSU: Proje Önerisinde Amaç ve Hedeflerin Yazılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğretmen adaylarından belirledikleri konu çerçevesinde proje önerilerinin amaç ve hedeflerini yazmaları istenecektir. Amaç ve hedeflerin eğitmenler tarafından incelenerek gerekli geri bildirim ve düzenlemelerin yapılması istenecektir. |
|
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Proje Önerisinde Yöntem |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Erdi Erdoğan |
|
DERS KONUSU: Proje Önerilerinde Yöntem, Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Evren ve Örneklem |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Temel araştırma yöntemlerinden (deneysel, betimleme gibi) bahsedilerek, bu yöntemlerin önemli özellikleri örneklerle açıklanacaktır. Ayrıca, nicel ve nitel yaklaşımlardan ve desen seçilirken dikkat edilmesi gereken hususlardan bahsedilecektir. Buna ilaveten evren, örneklem ve katılımcı kavramlarının tanıtılması ve farkı ortaya konulmaya çalışılacaktır. |
|
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Proje Önerisinde Yöntem-II |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk Şen |
|
DERS KONUSU: Proje Önerilerinde Veri Toplama, Veri Toplama Araçlarının Tanıtılması, Veri Toplama Süreci ve Verilerin Analizi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Veri toplamanın amacından bahsedilerek gözlem, mülakat, ölçek/anket ve diğer veri toplama araçları hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Veri toplama sürecinde dikkat edilecek hususlara değinilecektir. Ayrıca verilerin analizinin nasıl yapılması gerektiği konusunda bilgilendirme yapılacaktır. |
|
|
Öğle Arası |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-III |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
|
DERS KONUSU: Proje Önerilerinde Yöntem Kısmının Yazılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılardan belirledikleri konu çerçevesinde proje önerilerinin yöntem kısmını yazmaları istenecektir. Bu süreçte her bir grubun sanal odasında bir eğitmen rehber olarak sürece dâhil olacak, yöntemin eğitmen tarafından okunması ve eğitmenin dönütleri çerçevesinde düzeltmelerin yapılması sağlanacaktır. |
|
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Proje Önerilerinde İş-Zaman Çizelgesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
|
DERS KONUSU: Proje Önerilerinde İş-Zaman Çizelgesinin Tanıtılması, İş-Zaman Çizelgesinin Amacı ve İş Paketleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerilerinde iş-zaman çizelgesinin tanıtımı yapılarak, iş paketleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca iş-zaman çizelgesinin geliştirilmesi ve iş paketlerinin belirlenmesine değinilerek katılımcılara çeşitli örnekler üzerinden bilgilendirme yapılacaktır. |
|
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-IV |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
|
DERS KONUSU: Proje Önerilerinde İş-Zaman Çizelgesi Kısmının Yazılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılardan belirledikleri konu çerçevesinde proje önerilerinin iş-zaman çizelgesi kısmını yazmaları istenecektir. İş-zaman çizelgesi ve iş paketleri hazırlanması konusunda katılımcılara rehberlik yapılacaktır. |
|
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Proje Önerilerinde Risk Yönetimi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
|
DERS KONUSU: Proje Önerilerinde Risk ve Risk Türleri, Risk Yönetimi ve Başarı Ölçütleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje yazma ve yürütme sürecinde riskin varlığından bahsedilerek projede risk yönetimi sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlardan bahsedilecektir. Ayrıca, eğitmenlerin kendi deneyimlerinden bahsetmeleri sağlanacaktır. Buna ilaveten olarak başarı ölçütlerinden ve sunulmasında dikkat edilecek hususlar konusunda bilgilendirme yapılacaktır. |
|
18:00 -18:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-V |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
|
DERS KONUSU: Proje Önerisinde Risk Yönetimi ve Başarı Ölçütlerinin Kısmının Yazılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğretmen adaylarının belirledikleri konu çerçevesinde proje önerilerindeki risk yönetimi ve başarı ölçütleri kısımlarını yazmaları istenecektir. Bu süreçte risklerin ve başarı ölçütlerinin eğitmenler tarafından okunması ve eğitmenlerin geri bildirimleri çerçevesinde düzeltmelerin yapılması sağlanacaktır. |
|
Toplam Ders Sayısı=9 |
SAAT/GÜN |
3. GÜN |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Proje Önerisinde Yaygın Etki |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Orhan Karamustafaoğlu |
|
DERS KONUSU: Yaygın Etki Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara yaygın etki yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında örneklerle bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca araştırma önerisinde yer alan yaygın etki tablosundaki bilimsel/akademik, ekonomik/ticari/sosyal ve araştırmacı yetiştirilmesi ve yeni projeler oluşturma başlıkları hakkında bilgilendirme yapılacaktır. |
|
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-VI |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Orhan Karamustafaoğlu |
|
DERS KONUSU: Proje Önerisinde Yaygın Etki Kısmının Yazılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılardan belirledikleri konu çerçevesinde proje önerilerinin yaygın etki kısmını yazmaları istenecektir. Yaygın etki kısımları eğitmenler tarafından incelenerek gerekli geri bildirimler ve düzenlemelerin yapılması istenecektir. |
|
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Proje Önerisinde Bütçe Yönetimi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Pınar Seda Çetin |
|
DERS KONUSU: Proje Bütçesinin Önemi ve Hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bütçe yönetimi kapsamında talep edilen bütçe miktarlarının gerekçelendirilmesinden bahsedilecektir. Proje bütçe kalemlerinde sarf malzeme/makine teçhizat, hizmet alımı ve ulaşım hakkında bilgilendirmeler yapılacaktır. Proje bütçesi oluşturulurken yapılan hatalardan bahsedilecektir. |
|
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-VII |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Pınar Seda Çetin |
|
DERS KONUSU: Proje Önerisinde Bütçe Yönetimi Kısmının Yazılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılardan proje önerilerinin bütçe kısmını yazmaları istenecektir. Bu süreçte her bir grubun sanal odasında bir eğitmen rehber olarak sürece dahil olacak, bütçe kısmının eğitmen tarafından okunması ve eğitmenin geri bildirimleri çerçevesinde düzeltmelerin yapılması sağlanacaktır. |
|
Öğle Arası |
|
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Proje Kapak Sayfası ve İçerik |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Demet Şahin Kalyon |
|
DERS KONUSU: Proje Ekibi, Proje başlığının belirlenmesi, Özet ve Anahtar Kelimelerin Hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje başlığı, projenin ilgili olduğu tematik alan, eğitim kurumları, öğrenci/grup üyelerinin isimleri, proje çıktılarını kullanmaya talip olan kuruluşun adı, danışmanların isimleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır. |
|
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-VIII |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Demet Şahin Kalyon |
|
DERS KONUSU: Proje Formatının Hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılardan projelerinin kapak, içerik ve özet gibi başlıkları tamamlaması istenecektir. Bu süreçte her bir grubun sanal odasında bir eğitmen rehber olarak sürece dâhil olacak, ilgili kısmının eğitmen tarafından okunması ve eğitmenin geri bildirimleri çerçevesinde düzeltmelerin yapılması sağlanacaktır. |
|
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-IX |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
|
DERS KONUSU: Proje Önerilerinin Sunulması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik kapsamında gruplar sırayla sunularını yapacaktır. Sunularını tamamlayan gruplara proje önerileri konusunda sorular yöneltilecektir. |
|
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması-X |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
|
DERS KONUSU: Proje Önerilerinin Sunulmasına devam edilecek |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik kapsamında gruplar sırayla sunularını yapacaktır. Sunularını tamamlayan gruplara proje önerileri konusunda sorular yöneltilecektir. |
|
18:00 -18:45 |
DERS ADI: Etkinliğin Değerlendirilmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Erman Yükseltürk, Arş. Gör. Fatih İlhan, Arş. Gör. Murat Hikmet Açıkgöz |
|
DERS KONUSU: Katılım belgesi takdimi ve Kapanış |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinliğin kapanış saatinde katılımcıların ve eğitmenlerin etkinliğe ilişkin genel değerlendirilmesi yapılacaktır. Katılım belgeleri takdim edilerek kapanış yapılacaktır. |
|
Toplam Ders Sayısı=9 |